El tractament és adaptat a cada pacient tenint en compte els símptomes i l'origen.
La teràpia basi és la reorganització neurofuncional, que ajudarà a organitzar i madurar el seu sistema nerviós.
Consisteix a recapitular a l'aparició dels primers moviments (prelaterales) durant les diferents etapes de desenvolupament (arrossegament i gateig), adquirint habilitats no aconseguides abans.
A qui va dirigit
A totes les persones que mostrin aquests símptomes:
- Dificultat en l'automatització de la lectura, escriptura i càlcul.
- Els costa mantenir l'atenció i estar asseguts.
- Poden realitzar inversions de lletres o nombres.
- Confon lletres, com la “b” i la “d”, o la “p” i la “q”.
- No distingeixen dreta i esquerra.
- Baixa autoestima, es frustra, desmotivat.
- Baixa velocitat i comprensió lectora.
- Es cansa físicament en llegir.
- No li agrada ni llegir ni escriure.
- Mou el cap en llegir.
- Usa el dit seguint la línia del text en llegir.
- Veu borrós o doble en llegir o escriure.
- Sofreix maldecaps.
- Es frega els ulls en llegir.
- S'acosta molt al llibre.
- Té dificultat per recordar les paraules i la seva ortografia.
- En llegir se salta, rellegeix o omet lletres o línies.
- Dificultats en copiar d'un llibre o pissarra.
- Les accions dels medicaments no han millorat el seu rendiment.
- Mala coordinació general.
Millores i benefici
Quan mà, ull, peu i oïda d'un mateix costat no coincideixen, pot resultar una de les causes que porten al fet que el nen tingui problemes per aprendre i sigui lent en el processament de la informació, és a dir lent a comprendre les coses.
El dominar la lateralitat ajudarà al nen a situar-se pel que fa a altres objectes. Per a l'ensenyament de “p, b, d, q” és necessari un bon desenvolupament de la lateralitat. Si el nen no té consciència del seu costat dret o esquerre mai podrà projectar a l'exterior la seva lateralitat i se li dificultarà la diferenciació i identificació d'aquestes lletres.
Els objectius són:
- Madurar el sistema nerviós.
-
- Regular el to muscular.
-
- Millorar l'atenció, concentració.
-
- Tenir bona consciència corporal.
-
- Bon desenvolupament motor.