Problemes d'aprenentatge?

Integrar els sentits

El 80% de la informació sensorial que arriba al nostre cervell és visual. En moltes ocasions, els nens amb dificultats d'aprenentatge tenen associats problemes com a dificultats en el llenguatge, dificultats a nivell motor i problemes visuals. És important que aquestes tres àrees siguin rehabilitades perquè el nen tingui un desenvolupament intel·lectual, social i emocional ple.

  • Es queixa que veu malament des de lluny o a prop.

  • Es cansa i es distreu fàcilment quan realitza tasques d'a prop.

  • Es distreu en diverses situacions.

  • S'acosta molt quan llegeix o escriu.

  • Guiña un ull o l'hi tapa.

  • Parpelleja habitualment.

  • Té freqüents mussols.

  • No comprèn bé el que llegeix.

  • Es perd o salta de línia durant la lectura.

  • Es queixa de mal de cap freqüent.

  • Dolor crònic de coll i esquena.

  • Se li enrogeixen els ulls o s'els hi frega sovint.

  • Llegeix de forma lenta o a cops, en relació a la seva edat.

  • Rebutja la lectura, prefereix que li llegeixin les coses.

  • Inverteix lletres o nombres.

  • Confon paraules en lectura i escriptura.

  • La comprensió lectora disminueix amb el temps.

  • Canvis habituals de graduació en les seves ulleres.

  • Li molesta la llum.

  • Mou els llavis quan llegeix en veu baixa.

  • Es guia amb el dit en el text quan llegeix.

  • Malaptesa en la coordinació corporal.

  • S'ensopeguen sovint.

  • Caminen de puntetes.

  • Eviten l'esport (especialment l'ús de bicicleta).

  • Li molesten determinats sorolls.

  • Fàcilment irritable.

Símptomes relacionats amb problemes d'aprenentatge i problemes de rendiment